Pulpeciki w sosie pomidorowym

Delikatne pulpeciki w sosie pomidorowym przygotowywane na parze, nadają się do podania i z ziemniakami i z ryżem i z makaronem, co kto woli :) 


składniki*:
0,5kg mięsa mielonego
2 jajka
+/- 0,5 szkl. bułki tartej
sól, pieprz, majeranek

sos:
1l soku pomidorowego
30ml śmietanki 18%
sól, pieprz, cukier

Mięso, jajka, bułkę tartą i przyprawy zagniotłam ze sobą dokładnie.
Gdy wszystkie składniki się połączyły formowałam niewielkie pulpeciki. Ułożyłam je w garnku do pieczenia na parze. W ten sposób gotowały się przez ok. 30 min.

Sok pomidorowy wlałam do garnka, przyprawiłam i chwilę gotowałam. Po ok 10 min. dodałam śmietankę i dokładnie wymieszałam. Na koniec wrzuciłam pulpeciki i jeszcze chwilę tak gotowałam.

*wyszło mi 17 pulpecików, wszystko zależy jednak ile mięsa będziecie nabierać

Komentarze

  1. dziękuję za pomysł na kolację
    ja zrobiłam z mielokego kurczakowego, mielonego blenderem, więc gotowałam ok 10 minut
    pycha!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty