pollo ricotta e pomodori

Lubię tygodnie tematyczne w sklepach i produkty, których zazwyczaj nie ma w ofercie, a w tym czasie są i to jeszcze w dobrych cenach! W ten sposób zaopatrzyłam się między innymi w ricottę (po 1zł za 100g) i kilogramowe makarony Barilla. Z zachwytu nad wyborem produktów- najpierw nakupowałam, a później myślałam, co by tu z nich potworzyć... i tak stworzyły się roladki z piersi z kurczaka faszerowane ricottą i suszonymi pomidorami. Wyszły bardzo delikatne, gdyż nie mogę na razie jeść pikantnych potraw (nad czym szczerze ubolewam). Przejdźmy do przepisu!




składniki (na 6 roladek):
1 duża podwójna pierś z kurczaka (lub kilka mniejszych) - wagowo ok. 0,6kg
10dag suszonych pomidorów marynowanych w oleju z ziołami
20dag sera ricotta
zioła prowansalskie, sól, pieprz (by były ostrzejsze polecam dodać odrobinę ostrej papryczki)
1szkl. bułki tartej
1 jajko
olej do smażenia + olej, w którym były marynowane pomidory

Piersi pokroiłam wzdłuż na 6 kawałków i lekko rozbiłam. Natarłam solą i pieprzem. Pomidory drobno pokroiłam, wymieszałam z serem i doprawiłam ziołami. W głębokim talerzu rozmąciłam jajko z odrobiną wody. Do drugiego głębokiego talerza wsypałam bułkę tartą z ziołami prowansalskimi. Rozbite piersi smarowałam cienko serkiem i zwijałam w ruloniki. Namaczałam w jajku i panierowałam w bułce. Na patelni rozgrzałam oleje. Ruloniki smażyłam na złoto z obydwu stron.

Komentarze

Popularne posty