Leczo z pieczarkami

Kolejne leczo u nas. 



- Sylwia, a może zrobimy leczo? Dawno nie było... - Zadzwoniła mama i zagadała.
- Hm... no możemy. - odpowiedziałam
- No to super, bo już kupiłam paprykę. - rzuciła mama żwawo

Nie wiem po co było pytanie skoro decyzja już zapadała haha :) Ale tak. Mama miała rację - dawno nie było. Jak wróciła do domu to okazało się, że miała już wszystkie składniki. Do lecza wykorzystałam połowę składników, które kupiła. Mogłam od razu wszystkie, bo i tak następnego dnia trzeba było je skroić i lecza dorobić ;) Poniżej przepis z połowy produktów.

składniki:
0,5kg małych pieczarek
0,5kg kiełbasy zwyczajnej
3 średniej wielkości żółte papryki
3 średniej wielkości czerwone papryki
3 średniej wielkości zielone papryki
2 średniej wielkości cebule
80g przecieru pomidorowego
oliwa z oliwek 
szczypta soli

Obraną i drobno pokrojoną cebulę posypałam solą i odstawiłam na bok. Pieczarki opłukałam, oczyściłam i pokroiłam na cztery części. Razem z cebulą wrzuciłam do dużego garnka z grubym dnem, polałam delikatnie oliwą z oliwek i smażyłam pod przykryciem na małym ogniu. W międzyczasie opłukałam, oczyściłam i pokroiłam papryki. Następnie kiełbasy pokroiłam w plastry. Gdy pieczarki zmiękły dodałam papryki, kiełbasy i przecier pomidorowy. Dusiłam na małym ogniu aż papryki lekko zmiękły. 





Komentarze

  1. Uwielbiam leczo, u mnie w domu robi się często wielki gar w sezonie i nadmiar zamyka w słoikach ( bez kiełbasy, którą można dodać później ) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł z przełożeniem do słoików! :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty