Potrawka z kurczaka

Przepis pochodzi z książki "Współczesna kuchnia polska" autorstwa Henryka Dębskiego (wyd. w Warszawie w 1985r.). W książce jest przepis na potrawkę z indyka, pozwoliłam sobie na modyfikacje -przepis w wersji "po" poniżej. 
Potrawka zawsze kojarzyła mi się ze szpitalnym jedzeniem, z jedzeniem jałowym i mało przyjemnym... Potrawka z poniższego przepisu była DUŻYM zaskoczeniem!
W kwestii ilości porcji wystarczyło dla 5 bardzo głodnych dorosłych osób (3 kobiety + 2 mężczyzn) :)



składniki:
2 średnie piersi z kurczaka
2 małe marchewki
1/2 puszki zielonego groszku
1 mała cebulka
4dkg masła lub margaryny (wykorzystałam masło)
4dkg mąki
100ml śmietany
1 żółtko
natka pietruszki
sól, pieprz,cukier
sok z cytryny do smaku

Mięso i warzywa (obrane), umyłam i pokroiłam w grubszą kostkę, zalałam wrzącą osoloną wodą(ok. 400-500ml) i chwilę gotowałam pod przykryciem. Masło roztopiłam i wymieszałam z mąką. Oddzieliłam mięso i warzywa od wody, a masło z mąką dodałam do wody, w której gotowałam wcześniej warzywa i mięso. Zagotowałam szybko mieszając trzepaczką. Następnie wymieszałam z żółtkiem i śmietaną. Dodałam warzywa i mięso, chwilę jeszcze dusząc na małym ogniu. Drobno pokrojoną każdy posypywał wg własnego uznania już mając danie na talerzu :) Zajadaliśmy z gotowanym ryżem.


Komentarze

  1. Wygląda apetycznie. :) Jakiej śmietany użyłaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tą potrawkę i zawsze, kiedy przygotuję rosół, to na drugi dzień serwuję rodzince na obiad to właśnie danie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty