Mocno czekoladowe tosty i przepyszne kakao

Cóż za śniadanie... Solidna dawka czekolady od rana przy szaro-deszczowo-mglistej pogodzie to idealny początek dnia! A do tego jeszcze kakao. Oj uraczyłam się! 


składniki:
na kakao:
2 łyżki kakao 
300 ml mleka (w tym 100 ml do tostów!)
1 łyżeczka miodu

na tosty:
1 jajko**
100 ml kakao
krem czekoladowy do przełożenia
4 skibki chleba*
olej do smażenia
1/2 szkl. śmietanki 32%
1 łyżeczka cukru

Mleko podgrzałam, dodałam do niego kakao i jeszcze chwilę podgrzewałam. 
Do rozmąconego jajka dodałam 100 ml kakao i dokładnie wymieszałam. Wlałam olej na patelnię i mocno ją rozgrzałam. Chleb obtoczyłam w masie jajeczno-kakaowej i smażyłam do chrupkości z obydwu stron.Usmażony chleb przesmarowałam kremem czekoladowym i złożyłam. Kremówkę ubiłam z dodatkiem cukru. A gdy kakao do picia trochę przestygło dodałam do niego miód. 
Czekoladowa eksplozja smaku! :)


*wykorzystałam kilkudniowy chleb
**wykorzystałam rozmącone jajko, które mi zostało z grzebieni


Komentarze

Popularne posty