Penne z sosem mięsno-pomidorowym

Oto obiad na czas przygotowania makaronu ;) Dawno u nas makaronu nie było zajadaliśmy aż nam się uszy trzęsły :)



Składniki:
1/2kg mięsa mielonego
sos pomidorowy (sos z tego przepisu)
olej do smażenia
450g makaronu penne 
woda, sól
drobno starty żółty ser do posypania (opcjonalnie)


W dużym garnku wstawiłam osoloną wodę na makaron. Rozgrzałam patelnię z odrobiną oleju, wrzuciłam mięso mielone. Od czasu do czasu mieszałam mięso za pomocą widelca rozdrabniając je przy okazji. Gdy mięso się podsmażyło dodałam sos. Podgrzewając mieszałam. Makaron robiłam wg instrukcji na opakowaniu (u mnie było to 11 minut). Gdy makaron był gotowy odcedziłam go [nie przelewałam zimną wodą]. Odrobinę sosu dodałam do makaronu i wymieszałam. Nałożyłam porcje na talerze, na to sos i na to ser :)

I przyznam się, że tak jak kiedyś byłam pewna, że marka makaronu nie robi różnicy, tak teraz już nie jestem tego taka pewna. Pewnie wina pobytu we Włoszech... ;) Makaron gotowałam w wodzie bez dodatku oleju i nie zahartowałam go po odcedzeniu a mimo to nie posklejał się ;)

Komentarze

Popularne posty