Grzebienie francuskie

Najgorzej jak przyjdzie taki smak na słodkie, że obojętnie co by się nie robiło, nie idzie go zagłuszyć. A gdy jeszcze dojdzie do tego niedzielne rozleniwienie nie pozostaje nic innego niż ruszyć do sklepu. Ale za oknem szaro, wietrznie i do tego deszcz. Podobno, gdy lenistwo osiąga wysoki poziom, wtedy wzrasta i poziom kreatywności. U mnie może i kreatynie nie jest tym razem, ale za to bardzo smacznie i SZYBKO.
Grzebienie francuskie! Najpierw chciałam zrobić z budyniem, ale budyń jeszcze gotować? Nie chce mi się. Ha! Jest dżem! Są i grzebienie francuskie z dżemem. Łączny czas przygotowania to ok. 20 min. 


składniki:
1 płat gotowego ciasta francuskiego
dżem
1 jajko
cukier 
woda
8
 
Ciasto pokroiłam na 6 na oko równych prostokątów. Na środek każdego łyżką nakładałam dżem. Brzegi lekko posmarowałam wodą. Prostokąty składałam na pół mocno ściskając brzegi. Ostrożnie nacinałam nożem dłuższy brzeg (tak aby nie dotrzeć do części z nadzieniem). Wierzch ciastka smarowałam rozmąconym jajkiem i posypywałam cukrem. Ciastka ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam przez ok. 13 minut* w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.





*a dokładniej to do momentu aż zrobiły się złote z wierzchu.

Komentarze

Popularne posty