Ziołowa ryba

Delikatny, soczysty, rozpływający się w ustach filet rybny. Był naszym obiadem w piątek, tak smacznym, że naprawdę trudno było wstać od stołu i mimo pełnego brzucha odmówić sobie kolejnego kęsa. Inspiracją był dorsz z bloga Kraina Miodem Płynąca (przepis).


 Wykorzystałam różne filety z ryb - nadmiary po poprzednich obiadach znalezione w zamrażalce.

Składniki:
ok. 1kg filetów rybnych
1/2 kostki masła
zioła prowansalskie
sok z 1 cytryny
2 ząbki czosnku
sól, pieprz

Większe filety pokroiłam na mniejsze kawałki, natarłam solą i pieprzem, a następnie odstawiłam na czas przygotowania ziołowego masła. 
Masło w temperaturze pokojowej przełożyłam do miseczki. Dodałam do niego zioła prowansalskie, sok z cytryny i bardzo bardzo drobno pokrojony czosnek, dokładnie wymieszałam. 
Czarną blachę (nie wiem jak inaczej nazwać tę wielką blachę, która jest dodawana do każdego piekarnika :P ) wyłożyłam folią aluminiową, na której ułożyłam kawałki ryby. Każdy filet starałam się posmarować masłem, a nadwyżkę porozkładałam łyżeczką na większych kawałkach ryby. Piekłam w mocno nagrzanym piekarniku przez ok 25 minut (dokładnie to tyle czasu ile potrzebowały ziemniaki na ugotowanie się).

a TU przepis na surówkę, którą widać w tle :)

Komentarze

Popularne posty