Pieczona brukselka



 Oto kolejny dodatek do dania głównego. 
Brukselkę lubię. Ma specyficzny smak, nie mogę powiedzieć, żebym za nią szalała - od czasu do czasu kilka chętnie zjem. Ta jest prościutka i smaczna. Delikatnie chrupiąca. 

wykorzystałam:
12 brukselek
1 ząbek czosnku
odrobina oliwy z oliwek
1 łyżka masła
szczypta soli

Brukselki obrałam z kilku wierzchni liści i opłukałam. Przekroiłam na pół i włożyłam do naczynia. Ząbek czosnku obrałam i zgniotłam (zdusiłam przyciskając nożem do deski do krojenia, tak żeby czosnek lekko pękł). Dołożyłam do brukselek. Wszystko skropiłam oliwą z oliwek i posoliłam. Przemieszałam trzęsąc naczyniem. Na wierzch położyłam masło. I do piekarnika na ok.25 min. w temp. 180 stopni. Od czasu do czasu zaglądałam do piekarnika żeby zamieszać brukselki.


Komentarze

  1. Uwielbiam brukselkę choć szczerze przyzna, że jeszcze jej nie piekłam.. zawsze gotuje lub robię na parze;]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty