Ciasto czekoladowe z oreo





Oreo leżało w szufladzie schowane przez prawie miesiąc! Tyle czasu minęło odkąd dostałam przepis od bratowej do momentu, gdy odważyłam się w końcu za niego chwycić. Brownie z oreo przygotowała z moim bratem w czerwcu. Było nieziemsko pyszne! Zachwyciło wszystkich! I ja szczerze się zakochałam w tym smaku. Niestety, kiedy zabrałam się za jego przygotowanie dzisiaj, okazało się, że nie mam wystarczająco czekolady. Nastąpiły pewne modyfikacje - z brownie powstało ciasto czekoladowe.




Oryginalnie przepis jest na wersje brownie i tak:
250g gorzkiej czekolady
250g masła
180g cukru
Szczypta soli
5 jajek
2łyżka mąki
1łyżeczka proszku do pieczenia
14oreo



Czekoladę kroimy na kawałki i razem z masłem topimy w kąpieli wodnej. Gdy wszystko się roztopi i połączy, odstawiamy na bok do ostudzenia. Do ostudzonej masy dodajemy cukier i sól - miksujemy. Dodajemy po 1 jajku (1 jajko=1min. miksowania). Na koniec dodajemy mąkę i proszek do pieczenia,delikatnie mieszamy za pomocą łyżki. Oreo (oprócz 4) kroimy na kawałki i dodajemy do ciasta. Przelewamy do formy. Te 4, które zostały również kroimy na kawałki i posypujemy nimi wierzch ciasta. Pieczemy przez 40min. w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni


Ja zrobiłam w wersji jako ciasto. Jedyna zmiana to 180g gorzkiej czekolady, 3 łyżki mąki, 1 łyżka kakao (które dodajemy w tym samym momencie, gdy mąkę). Reszta tak samo :)




Komentarze

Popularne posty