Jagody na zimę wg mamy



 Jeden ze sposobów mojej mamy na zaprawienie jagód na zimę. Goszczą w naszej spiżarni od lat! Idealne do wypieków, deserów, zup owocowych, pierogów, naleśników itd.itd. wystarczy wsypać umyte, oczyszczone jagody do małych słoiczków, zasypać 2-3 łyżkami cukru, a następnie włożyć do garnka z wodą i gotować 25minut (licząc od zagotowania się wody). Po tym czasie ułożyć do góry dnem na ściereczce, a drugą przykryć. Niech tak stoją do ostygnięcia. 

Zastanawiacie się do czego faktycznie można by je wykorzystać? 
Przepisy na blogu, do których możecie wykorzystać tak przygotowane jagody:

Jagody przed zagotowaniem i zasypaniem cukrem

Jagody już po zasypaniu, ale wciąż przed gotowaniem

Komentarze

  1. Przypomniałaś mi smak z dzieciństwa :). Uwielbiam jagody i chętnie bym zeszła ponownie do piwnicy po mały słoiczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też je uwielbiam :) To przygotuj kilka słoiczków i schowaj w piwnicy na odpowiednią chwilę :)

      Usuń
  2. zrobiłaś mi smaka na zupę jagodową :), ale nie widziałam na Tajwanie jagód :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjedź to Cię nią ugoszczę :) a borówki amerykańskie widziałaś? Może w smaku wyszłaby podobnie :)

      Usuń
  3. Mnie też narobiłaś smaka :) Pomarzyć tylko mogę :)
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłać Ci słoiczek? :) Albo jak będziesz w Poznaniu można się spotkać i dostaniesz :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty