Jagodova Miłość

Bjork śpiewa "all is full of love", a Norah Jones i Jude Law kusili w "My Blueberry Nights" wszędzie miłość. 
Pojawiła się i u mnie! Z tym, że u mnie to miłość do jedzenia ;) 



Spód:
  • 250 g mąki pszennej
  • 100 g cukru pudru
  • 150 g masła lub margaryny
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka śmietany
Masa:
  • 500 g serka homogenizowanego
  • 5 łyżek cukru pudru i op. cukru wanilinowego
  • aromat waniliowy
  • ½ szklanki śmietanki 30 %, schłodzonej
Galaretka:
  • 0,5 szklanki porzeczkówki
  • jagody
  • 250 ml soku z jagód
  • 1,5 łyżki żelatyny

Składniki na ciasto szybko zagniotłam, owinęłam folią spożywczą i wrzuciłam do lodówki na 30 minut. Po wyjęciu rozwałkowałam i ułożyłam na silikonowej formie do tarty, nakłułam widelcem . Piekłam ok 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Kremówkę ubiłam, dodałam pozostałe składniki i wymieszałam na gładką masę. Równomiernie rozłożyłam na spodzie. I do lodówki.

Sok z jagód + porzeczkówka  - doprowadziłam do wrzenia i dodałam żelatynę. Energicznie mieszałam. Odłożyłam do ostygnięcia.

Jagody ułożyłam masie serowej, a następnie wylałam tężejącą galaretkę. I znów do lodówki :)

Gotowe!
Wyszło bardzo delikatnie i nie za słodko. Rozpływa się w ustach.

Komentarze

Popularne posty