Wielka Pyra

O nie o nie o nie!
Wybrałam się dziś do sklepu po ostatnie składniki na wielkanocne śniadanie, a wróciłam? Z 3ma nowymi talerzami ;)

Wróćmy do jedzonka...

Z okazji Wielkiego Piątku postne jedzonko. 
U mnie z tej okazji pyra z gziką. 
W trochę innej wersji. 

Tej, a wiecie co to pyra i gzika? ;-)





- 1 duży ziemniak
- 1 op. serka grani (150g)
- sól, szczypiorek, masło

Wielką pyrę najpierw dokładnie umyłam i oczyściłam, ugotowałam (zajęło mi to ok. 1 godzinę- pamiętajcie, by wlać naprawdę dużo wody do garnka, w którym gotujecie ziemniaka), a następnie zawinęłam w folię aluminiową i wstawiłam na 15 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.

Po upieczeniu delikatnie otworzyłam folię i nacięłam pyrę wzdłuż i delikatnie rozchyliłam, posoliłam. Do środka włożyłam serek, znowu posoliłam, posypałam drobno pokrojonym szczypiorkiem i...znowu posoliłam ;) Lubię, gdy jest sporo soli. A masło ułożyłam na talerzu.

Gotowe, smacznego ;)



Komentarze

Popularne posty