Serca z kurczaka

Serca z kurczaka kojarzyły mi się zawsze z jedną wersją potrawy - smażone i już. Cóż, takie uwielbiałam! Chętnie się nimi zajadałam nie raz, nie dwa. Kupiłam wczoraj 0,5kg serc z kurczaka. Jedyne 2,82zł! Dziś od rana - u nas to od ok. 5, krążą mi po głowie myśli jak przyrządzić te serca w wersji wiosenno-letniej. Dziś zdjęcia z telefonu, aparatu brakło pod ręką...

Jak Wam się podobają w tej odsłonie?

komu przepis?

Składniki:
0,5kg serc z kurczaka
300ml wody
1 czubata łyżeczka cukru
2 czubate łyżeczki soli

50ml oleju
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
skórka drobno otarta z 1 cytryny
sok z 1/2 cytryny
zioła prowansalskie, płatki czerwonej papryki
białe wytrawne wino
patyczki do szaszłyków

Serca przepłukałam. W wodzie rozpuściłam cukier i sól, tym zalałam serca. Schowałam do lodówki na kilka godzin (możecie przygotować to wieczorem, przed snem i całą noc chłodzić). Olej wymieszałam z przyprawami, sokiem z cytryny, skórką z cytryny, posiekaną natką, po czym też schowałam do lodówki.
Serca po wyjęciu z lodówki odsączyłam. Wlałam olej z przyprawami wymieszałam i wstawiłam jeszcze na 30 min. do lodówki. Nagrzałam patelnię. Wyjęłam serca i nadziałam na patyczki do szaszłyków. Układałam na nagrzanej patelni i obsmażałam po kilka minut z każdej strony lekko podlewając winem.

Komentarze

Popularne posty