Panna Cotta



Jak to się stało, że po ten deser sięgnęłam dopiero teraz?
Nie wiem. Może strach, że nie wyjdzie? Z tego powodu nawet przepisu nie przejrzałam... :p



Jak to mówią, lepiej późno niż wcale ;)


Wykorzystałam:
400ml śmietanki kremówki 30%
40ml mleka 3,2%
40g cukru pudru
1/2 laski wanilii
3 łyżeczki żelatyny

Śmietankę, mleko, cukier puder  i przekrojoną wzdłuż laskę wanilii podgrzewamy na małym ogniu cały czas mieszając. (Nie doprowadzamy do wrzenia). Zanim zacznie się gotować wsypujemy żelatynę. Mieszamy do rozpuszczenia. Przelewamy przez sito. Odstawiamy do ostygnięcia. Gdy zacznie gęstnieć, mieszamy dla rozprowadzenia wanilii i przelewamy do foremek lub salaterek. Ja wykorzystałam silikonowe foremki do muffinek (w ilości 6) :) Aby wyjąć deser z nich wystarczyło oddzielić go nożem od ścianek. Powinien się trząść/ drżeć :)
Można podawać z różnymi owocami, bez dodatków też smakuje wspaniale :)




Komentarze

Popularne posty