Słoneczne ciasto

Pogoda w kratkę. Jeden dzień słoneczny, kolejny deszczowy. Dziś ten deszczowy. Aby przemycić trochę słońca przygotowałam ciasto jogurtowe ze śmietankowym budyniem i nektarynkami. Niestety nie mi będzie dane nim się rozkoszować... Siostra zabiera ciasto na spotkanie ze znajomymi :)
Pocieszające, że jeszcze od wczoraj mamy ciasto na maślance z truskawkami. Przygotowujemy je podobnie. Tylko bez budyniu, a zamiast 1,5szkl. jogurtu dodajemy 1 szkl. maślanki. Koniecznie wypróbujcie obydwa przepisy!



Składniki:
4 jajka
1 szkl. cukru
1 cukier waniliowy
3 szkl. mąki
1 proszek do pieczenia
1,5 szkl. jogurtu naturalnego (średnio gęstego)
3/4 szkl. oleju
1 op. budyniu śmietankowego
0,5l. mleka
+ kruszonka (mąka, cukier, masło - na oko)
cukier puder

Budyń przygotowałam wg instrukcji na opakowaniu - pominęłam cukier. Odstawiłam do przestygnięcia. Jajka ubijałam, gdy zrobiły się puszyściejsze dodawałam po trochu cukry, cały czas ubijając (tak jak na biszkopt). Odstawiłam mikser i chwyciłam za łyżkę. Dodałam szklankę mąki, delikatnie zamieszałam, dodałam kolejne i proszek do pieczenia. Następnie tą samą szklanką odmierzyłam potrzebą ilość jogurtu i oleju. Wszystko ze sobą delikatnie połączyłam. Przelałam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Na to przełożyłam budyń i nektarynki pokrojone w cząstki. Całość posypałam kruszonką. Piekłam do suchego patyczka (ok. 30 min.) w mocno rozgrzanym piekarniku. Po upieczeniu i ostudzeniu oprószyłam cukrem pudrem.




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty