Krucha Gruszkova

Bardzo krucho!
Bardzo śmietankowo!
Delikatnie gruszkowo!


Kruchy spód: (inspirowany przepisem z książki Jamie'ego Oliver"a)

300 g mąki pszennej ( + jeszcze trochę do podsypywania)
50 g cukru pudru
100 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
1 jajko
kilka łyżek mleka (albo nie)

Mąkę przesiewamy na blat, na nią cukier puder, dodajemy masło. Składniki łączymy rozcierając w palach. Gdy będzie wyglądało jak kruszonka, dodajemy skórkę z cytryny i jajko. Wszystko szybko łączymy, jeśli ciasto będzie za suche dodajemy odrobinę mleka. Owijamy folią i chowamy do lodówki na min. 0,5 godz.




Gdy ciasto się chłodzi, przygotowujemy krem budyniowy, który jest.... zwykłym budyniem ! 
Ja wykorzystałam 2 opakowania budyniu śmietankowego. Przygotowałam wg instrukcji na opakowaniu z tą różnicą, że dodałam trochę więcej mleka, żeby budyń był bardziej lejący.

Gruszki wykorzystałam z domowej spiżarni. Były to gruszki z "kompotu". Osuszyłam i pokroiłam w szersze paski.

Wyciągamy ciasto z lodówki, rozwałkowujemy na szerokość trochę większą niż ma blacha, żeby mieć wysoki brzeg.
Blachę wysmarowałam tłuszczem i oprószyłam mąką. Po ułożeniu ciasta w formie wyrównałam brzeg nożem. Ciasto nakłuwamy gęsto widelcem.

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Najpierw podpiekamy sam spód - ok. 5min. Wyjmujemy z piekarnika,nakładamy budyń, układamy gruszki i wrzucamy do piekarnika na ok 15-20 min.





Komentarze

Popularne posty