Zupa cebulowa

Tort ma warstwy.
Cebula ma warstwy.
Zupa cebulowa też ma warstwy.

Mamy jesień. Paskudną, szarą. Nie lubię jesieni! Za to lubię poprawiać sobie humor jedzonkiem. Czy jest na sali, ktoś kto robi tak samo?


Wykorzystałam:
2l wywaru z warzyw i mięsa*
3/4 kg obranej pokrojonej w plastry białej cebuli
1/2 kostki masła
1 łyżka masła
3/4 szkl. drobno tartego sera (u mnie parmezan)
sól, pieprz

dodatkowo:
grzanki z żółtym serem



Cebulę smażymy na maśle aż do zrumienia. Gdy zacznie brązowieć posypujemy lekko mąką i szybko mieszamy. Zalewamy, po nabierce, gorącym wywarem i gotujemy na małym ogniu często mieszając, przed samym podaniem dodajemy ser. Przed samym podaniem, do każdej porcji zupy dołożyłam grzanki z żółtym serem (co jest świetnym sposobem spożytkowania starszego chleba!)



*u mnie mięso z królika

Komentarze

  1. O rany! Muszę spróbować zrobić tę zupę! Kocham zupy cebulowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero od niedawna je kocham hihihi :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty