Cytrynowe ciasto z cukinią

Nawet moja mama się skrzywiła, gdy powiedziałam Jej, jakie ciasto postanowiłam dziś upiec.
Jest tak pyszne, że muszę szybko dodać przepis, aby nie zapomnieć w jakich proporcjach łączyłam składniki :)


wykorzystałam:
1 kubek mąki
0,5 kubka cukru pudru
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
skórka otarta z połowy cytryny
0,5 kubka drobno startej cukini
1 jajko
0,5 kubka gęstego jogurtu waniliowego
0,5 kubka oleju
kilka kropel aromatu waniliowego
sok z 0,5 cytryny

lukier:
0,5 kubka cukru pudru
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżki mleka
0,5 łyżeczki soku z cytryny



Suche wymieszałam w jednej misce, mokre w drugiej (cukinia czekała w kubku na swoją kolej). Wszystko (suche, mokre i cukinię) przesypujemy do jednej miski i mieszamy widelcem. Przelewamy do formy wysmarowanej tłuszczem i posypanej mąką. Pieczemy ok. 25 min. w piekarniku nagrzanym do ok.180 stopni C.

Lukier: wszystko mieszany ze sobą. Polewamy schłodzone ciasto.



p.s. u mnie dzieje się sporo. Trochę tęsknię za blogiem. Może uda się kiedyś wrócić ;)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty