Barszcz zabielany

12 zup w 12 miesięcy

Styczeń - miesiąc barszczu.

Jak Wam poszło?

Dostałam info o dwóch. Dorzucam dwa swoje ;-)

Jako pierwszy - barszcz zabielany





wykorzystałam:
2,5l wywaru z warzyw i mięsa (u mnie z królika)
1kg buraków
100ml śmietany
kilka łyżek mleka
2 łyżki mąki
koperek
sól
cukier
majeranek
liść laurowy
ziele angielskie 
ocet

Oczyszczone buraki pokroiłam w krążki i dodałam do gorącego wywaru wraz z przyprawami (liść laurowy oraz ziele angielskie). Gotowałam godzinę. Po tym czasie przecedziłam. Dodałam sól, ocet i cukier do smaku. Połowę buraków* starłam dodając do zupy.  W kilku łyżkach mleka rozmieszałam śmietanę i mąkę. Wlałam do zupy. Chwilę gotowałam. Przed podaniem posypałam koperkiem.

Z czasów wakacji i ferii u babci pamiętam, że babcia zawsze robiła do tego ziemniaki ze skwarkami, a my drążyliśmy tunel :)

*z drugiej połowy przygotowałam zasmażane buraczki




Komentarze

Popularne posty