Ciasto czekoladowe z owocami

Oto kolejna odsłona ciasta czekoladowego. W tym tygodniu często pojawiało się u nas ciasto z maślanką. Aż nagle przyszła niedziela i zostaliśmy bez czegoś słodkiego do ciasta. Tak nie wypada!

Szybko z mamą chwyciłyśmy za składniki i przygotowałyśmy ciasto czekoladowe z czekoladowym budyniem i czekoladową kruszonką, pod którą kryły się poziomki, truskawki i czerwone porzeczki, a wszystko polane polewą czekoladową. Czyż nie brzmi jak istna rozpusta?


Składniki:
3 jajka
1 szkl. cukru
1 cukier waniliowy
2 szkl. mąki
2 czubate łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szkl. maślanki
3/4 szkl. oleju
budyń
0,4l mleka 
1 budyń czekoladowy
1 łyżka masła
+
garść poziomek,*
garść truskawek,
garść czerwonych porzeczek
cukier puder do posypania


Budyń przygotowałam wg instrukcji na opakowaniu - pominęłam cukier, dodałam łyżkę masła i zredukowałam ilość mleka, ale to przecież prawie zgodnie z instrukcją. Odstawiłam do przestygnięcia. Jajka ubijałam, gdy zrobiły się puszyściejsze dodawałam po trochu cukry, cały czas ubijając (tak jak na biszkopt). Odstawiłam mikser i chwyciłam za łyżkę. Dodałam szklankę mąki, delikatnie zamieszałam, dodałam kolejne,proszek do pieczenia i kakao. Następnie tą samą szklanką odmierzyłam potrzebą ilość maślanki i oleju. Wszystko ze sobą delikatnie połączyłam. Przelałam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Na to przełożyłam budyń i owoce. Całość posypałam kruszonką. Piekłam do suchego patyczka (ok. 30 min.) w mocno rozgrzanym piekarniku. Po upieczeniu i ostudzeniu oprószyłam cukrem pudrem. 




*można skorzystać z jednego rodzaju owoców


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty