Banana Donuts

Pączek - słodycz wyjątkowa. Słodycz, po czekoladzie, będąca najlepszym lekarstwem na niepogodę ducha. Na pewno mnie pomagają  ;-)

Zbliżający się Tłusty Czwartek oraz...wykrawaczka od siostry do pączków z dziurą zmusiły mnie do przetestowania nowego przepisu. Banany zaczepnie spoglądały na mnie z koszyka z owocami. Postanowiłam spróbować połączyć te dwa smaki.


Wykorzystałam:
1 jajko
4 szkl. mąki
3 średnie banany
3 łyżki soku z cytryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki masła
1 łyżeczka soli 

olej do smażenia


Masło roztopiłam. Jajko wymieszałam trzepaczką z cukrem pudrem.  Dodałam przestudzone masło. W drugiej misce wymieszałam mąkę, proszek do pieczenia i cukier. Banany podusiłam widelcem i wymieszałam z cytryną. Masę jajeczną połączyłam z bananami, a następnie z mąką. Mieszałam łyżką, gdy zaczęło trzymać się siebie, przełożyłam na stolnicę i krótko zagniatałam podsypując mąką (ciasto powinno być wilgotne, lekko klejące się). Rozwałkowałam na grubość ok. 0,5 cm. Przy pomocy specjalnej wykrawaczki tworzyłam pączki z dziurą (można wykorzystać np. szklankę i kieliszek). Smażyłam na mocno rozgrzanym oleju.




Komentarze

  1. I jak, smaczne? :D Nigdzie nie napisałaś jak wyszło to połączenie, a bardzo mnie to ciekawi. :) Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. REWELACYJNE! z wyczuwalnym smakiem banana :-) rozpływały się w ustach :-) bardzo bardzo polecam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty